Mooie kiekjes

Mooie kiekjes
Het geboortekaartje van Jinke

zondag 30 maart 2008

30 maart 2008

Hallo allemaal.

Hier ben ik weer eens. Het heeft even geduurd, maar ja ik moet er ook altijd weer even de tijd voor hebben hoor. Als ik hier dan ga bloggen wil ik het ook goed en zo compleet mogelijk doen...
Voor mij is dit als een soort dag- of logboek...
De laatste keer dat ik schreef was vrijdag 14/3, dus daar pak ik de draad maar weer op.

zaterdag 15 maart
Ik ben dus gisteren gestart met de decapeptyl. Toen moest het op de morgen omdat ik eerst nog voor de FSH en LH moest prikken, maar de IVF verpleegkundige, had gezegd dat als ik het liever 's avonds deed dat dat ook kon, maar dan zou ik het de eerste dagen steeds een paar uur op moeten schuiven. GK en ik hebben daar over gesproken en over nagedacht en hebben nu besloten toch op de ochtend te blijven prikken. Ik vond het wel wat spannend, want hoe zou je er dan op reageren? Maar er zitten ook voordelen aan. We prikken nu om 6.30u 's morgens, net voordat GK weg gaat en dus zijn we dan nog samen. Dit betekend natuurlijk wel dat de wekker ook in het weekend om 6.15u af moet gaan om te prikken. Maar dan gaat GK heel lief het bed uit om beneden de prikken uit de koelkast te halen...soort ontbijt op bed. Hij vind het zelf ook wel fijn om te doen. Zo heeft hij meer het gevoel dat hij er ook wat voor over moet hebben.
Nog een voordeel is dat je op dat tijdstip eigenlijk altijd nog thuis bent, dus er ook nooit aan hoeft te denken om de spullen ergens mee naar toe te nemen.
Ach ja zo vinden we ook hier weer onze weg in.
Deze 15e maart is verder een rustig en relaxed dagje waarop we vereerd worden met een bezoekje van tante en oom uit Friesland.

zondag 16 maart
Tsja eigenlijk niet zoveel bijzonders te vermelden...

maandag 17 maart
Vanmorgen kon ik bellen over de uitslag van de FSH en LH. Hieraan zouden ze min of meer kunnen zien hoe het staat met de voorraad eitjes en aan de hand daarvan zouden ze mede kunnen bepalen met welke dosis hormonen (Puregon) ik zou moeten prikken.
Er wordt vertelt dat de waarden van de FSH en de LH eigenlijk wel normaal(beide onder de 10??? - de kenners snappen dat misschien) waren voor mijn leeftijd. Gezien de wat schrale rijping in de vorige ronde had het ook kunnen zijn dat dit af zou wijken. Maar dat is dus niet het geval. Op zich een opluchting dus...
Omdat er echter altijd nog van alles meer mee kan spelen waarom die rijping niet wil, wilde de verpleegkundige toch nog even met de Dr. overleggen over de dosis. Dus of ik om half 2 nog een keer terug kon bellen. Zo gezegd zo gedaan en toen hebben we bepaald dat we inderdaad met een dubbele dosis puregon gaan prikken. In plaats van 150 eenheden doen we nu 300 eenheden per keer. Telefonisch hebebn we nog het een en ander doorgenomen van recepten voor de apotheek en een datum voor de eerste echo om te kijken hoe het met de rijping staat.
Nou en dan gaan we er maar weer voor.

Dinsdag 18 maart
Vandaag heb ik een vrije dag en komt GK ook al weer rond 12.00u terug. We hebben vanmiddag namelijk een eerste informatie middag over adoptie gehad. Vorig jaar zomer hebben we ons voor adoptie ingeschreven omdat we op een dag toch echt graag een gezin zouden vormen. Nu was er een voorlichtingsmiddag in Rotterdam die nog vooraf gaat aan het echte traject. Hier vertelden ze van alles over de laatste actuele ontwikkelingen en over de tijd dat het evt. kan gaan duren. Het was een interessante middag, maar we parkeren de info nu verder wel voorlopig. Nu eerst maar richten op de IVF. We wachten maar af hoe onze wegen zullen gaan en waar God ons heen zal leiden.

Woensdag 19 maart
Vandaag gestart met de Puregon 300 naast de Decapeptyl...De decapeptyl legt mijn eigen hormoonhuishouding plat en de Puregon moet er nu voor gaan zorgen dat er eitjes gaan rijpen. Nu maar bidden dat dat er dit keer voldoende zullen worden.
Ik was verder lekker vrij vandaag, alleen 's middags had ik cursus. Die cursus houd me op het moment trouwens wel druk bezig. Ik kan het even niet goed overzien. 16 juni moeten we eigenlijk alles inleveren maar of dat allemaal gaat lukken. Mijn planningen lopen steeds in de soep, er moet nog veel en verder weet ik gewoon ook niet hoe dat allemaal zal gaan met dat IVF. Nou ja morgen gesprek met mijn begeleiders, hopelijk geeft dat weer wat licht op de zaak.

Donderdag 20 maart
Vandaag weer gewerkt. Het was een rommelige dag. Weinig op de groep geweest, maar toch ook een goede dag. De gesprekken met mijn begeleiders hebben me weer de nodige impuls gegeven om er voor te gaan en de cursus op tijd af te gaan ronden.
Verder ben ik vanmorgen bij de rouwdienst van de man van een collega geweest. Een indrukwekkende dienst en een prachtig getuigenis van mijn collega zelf. Ik hoop dat God hier door heen vele harten aangeraakt heeft.
Met prikken gaan we ondertussen gewoon door.

Vrijdag 21 maart
Vandaag was ik weer vrij ivm Goede Vrijdag...terwijl het buiten erg koud is, geregeld regent en ze voor de komende dagen sneeuw opgeven ga ik maar eens naar de kapper voor een lekkere voorjaarscoupe. Lekker blonderen en flink wat korter. De afgelopen tijd ben ik niet echt blij met mijn haar geweest. De kapster weet me ook wel te vertellen dat hormonen echt duidelijk invloed kunnen hebben op je haar. Nou dat was me al wel duidelijk. Het zat gewoon niet prettig. Nu ben ik inmiddels super blond, dat was even wennen, maar GK vond het geweldig en ik geniet ook want het zit gewoon weer zoals ik wil.
Verder veel met mijn huiswerk bezig geweest.

Zaterdag 22 maart
Af en toe voel ik al wel wat steken in mijn buik, ongeveer ter hoogte van de eierstokken. Ik zie dat maar als een goed teken en probeer er verder niet al te veel aan te denken. Ik merk dat ik het een beetje wegstop. Ook heb ik het idee dat de hormonen niet echt een heel sterke invloed op mijn stemming hebben. Ik heb eerder het idee dat het me wat vlak in mijn emoties maakt. Misschien komt het ook wel doordat ik het wat wegstop, maar goed...
Vandaag was wel weer een actieve dag. GK is samen met een vriend op zolder aan de slag gegaan om twee dakramen te plaatsen. Ja ja terwijl het buiten dreigt van de hagel en sneeuw buien en er zo nu en dan ook wat nattigheid valt, zagen zij gewoon twee gaten in ons dak :-).
Het is een zootje en vieze boel geworden maar net na drie uur waren ze klaar. Twee prachtige ramen! Ruimte genoeg voor een gezin...
Om vier uur hebben we de boel de boel gelaten en zijn we richting Groot-Ammers gegaan omdat mijn moeder jarig was deze dag.

1 opmerking:

GeeKaa zei

Hoi Lief,
Wouw, wat een indrukwekkend verhaal heb je er weer van gemaakt... Ik ben trots op je, leuk dat ik er ook in voor kom! Liefs en en knuf....