Mooie kiekjes

Mooie kiekjes
Het geboortekaartje van Jinke

zondag 6 juli 2008

Lief kleintje...

Vanmorgen in de dienst in de Meerkerk, mochten we weer erg mooie liederen zingen. Liederen die een gebed op zich zijn. In het zingen kan ik vaak mijn gevoel de vrije ruimte geven en dikwijls mag ik ervaren dan heel dicht bij God te zijn. Tranen van emotie, zowel van vreugde als van verdriet of pijn, maar ook van dankbaarheid, zijn me dan vaak niet vreemd. Meestal loopt het allemaal door elkaar. Vanmorgen sprak Andries over 'Vrij om gelukkig te zijn'...
Toen ik mezelf afvroeg of ik gelukkig was, kon ik daar volmondig JA op zeggen. Soms voel ik het niet, maar ik weet dat het er altijd is. Het kennen van de Heer, als mijn verlosser en zaligmaker... dat is ZIELSGELUK... en dat gaat boven alles uit. Verdriet, pijn, vreugde...wat het ook is... het gaat er bovenuit.
Vanmorgen werd ik dus ook weer geraakt door de liederen. De woorden brachten me heel dicht bij het kleine embryo dat is teruggeplaatst... Het bracht me dichtbij ons verlangen, maar het bracht me vooral ook heel dichtbij God zelf. Hoe het ook zal gaan met deze vrucht...het is veilig in Zijn handen...Het is GOED. It is well with my soul...

De volgende liederen zongen we en waren voor mij een gebed. Ik wil ze hier graag opnemen in de hoop en het verlangen dat op een dat ons kind mag lezen wat vandaag al mijn gebed voor hem was... Lief kleintje...

Opwekking 518

Heer, U doorgrondt en kent mij;
mijn zitten en mijn staan
en U kent mijn gedachten,
mijn liggen en mijn gaan.
De woorden van mijn mond, o Heer,
die zijn voor U bekend
en waar ik ook naar toe zou gaan,
ik weet dat U daar bent.

Refrein:
Heer, U bent altijd bij mij,
U legt uw handen op mij
en U bent voor mij
en naast mij
en om mij heen.

Heer, U bent altijd bij mij,
U legt uw handen op mij
en U bent voor mij
en naast mij
en om mij heen,
elke dag.

Heer, U doorgrondt en kent mij,
want in de MOEDERSCHOOT
ben ik door U geweven;
U bent oneindig groot.
Ik dank U voor dit wonder, Heer,
dat U mijn leven kent
en wat er ook gebeuren zal,
dat U steeds bij mij bent.

(Refrein)



Opwekking 429

Refrein:
God wijst mij een weg
(ook) als ik zelf geen uitkomst zie.
Langs wegen die geen mens bedenkt,
maakt Hij mij zijn wil bekend.

Hij geeft elke dag
nieuwe liefde, nieuwe kracht.
Als ik mijn hand in Zijn hand leg,
Wijst Hij mij de weg, wijst Hij mij de weg.


Al moet ik door de wildernis - Hij leidt mij.
Hij toont mij een rivier in de woestijn.

Alles zal ooit vergaan
maar zijn liefde blijft bestaan
en Hij maakt iets heel nieuws vandaag.
(Refrein)


Laat de woorden verder maar voor zich spreken...dat deden en doen ze bij mij ook...
Groet Coortje

Geen opmerkingen: