Mooie kiekjes

Mooie kiekjes
Het geboortekaartje van Jinke

maandag 21 april 2008

Hoge wegen...

Dat God Grootse plannen heeft, blijf ik geloven...dat wil ik, daar kies ik voor omdat ik WEET dat HIJ altijd dezelfde blijft...
Hij is echter ook God en Hij overziet het geheel, Zijn wegen zijn soms, of misschien wel vaak, hoger (grootser) dan ik bevatten of begrijpen kan...
Op ons verlovingskaartje stond:
'Want mijn gedachten zijn niet u gedachten en uw wegen niet mijn wegen, luidt het woord des Heren.
Want zoals de hemelen hoger zijn dan de aarde, zo zijn mijn wegen hoger dan uw wegen en mijn gedachten dan uw gedachten.' - Jesaja 55:8-9


Terwijl ik deze tekst zo opschrijf, raakt het me en dank ik God voor deze tekst...
Het geeft mijn verdrietige hart weer wat vernieuwde moed.
Het troost me te weten dat God groter is dan alles en ook mij, ons draagt en onze wegen kent.

Jullie begrijpen het waarschijnlijk al, maar wij zijn op vakantie naar Rhodos gegaan, met de sterke hoop en verwachting dat we met zijn drieën zouden zijn, maar helaas zijn we toch weer met zijn tweeën teruggekomen. Dat doet pijn...dromen die we even de vrije loop durfden te laten gaan, zijn voor nu even ingestort...
Maar wat geweldig dat we elkaars maatjes mogen zijn...dat we door onze vakantie op Rhodos ook samen de mogelijkheid hadden om het samen te beleven en gewoon ook te ontspannen (want we hebben wel onwijs lekker zomer gehad en veel gefietst en gewandeld door en over de bergen van Rhodos...dat waren trouwens ook hoge wegen zeg :-)).
Maar goed... zoals het vaak gaat in het leven...vreugde en verdriet gaan samen...

Het is nu gewoon even heel verdrietig en ook confronterend nu we weer in Nederland zijn. We zijn zo blij met jullie allemaal. Zoveel medeleven en zoveel gebed. Dat helpt ons echt en hebben we eigenlijk ook gewoon nodig. Dat we nu moeten komen met verdrietig nieuws is echter ook confronterend...nou ja jullie snappen het wel...
We hopen velen van jullie snel ook weer persoonlijk te spreken. Misschien hierover, maar misschien ook juist wel even niet...wat fijn dat we weten dat dat ook allemaal kan...

Vanuit de wetenschap dat we worden gedragen in Gods handen en ons leven elke dag in Zijn handen mogen leggen (zie ook Opwekkinglied 598), groet ik jullie...

1 opmerking:

wal en annet zei

Hoi Cora & Gerco Kees
Goed om te lezen dat jullie veel van elkaar hebben genoten op Rhodos. Jammer dat jullie met zijn teetjes zijn teruggekomen!
Een hele dikke knuffel van ons!!!

Liefs Wal en Annet